Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Prey: Mooncrash Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Arkane Studios

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Bethesda Softworks

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    AVE

  • PEGI

    18+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • Prey: Mooncrash
    • 18+ pegi 18+
      • 0 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (0)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE https://prey.bethesda.net/ FOLLOWERS 0 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • 8

    ENTERNITY SCORE
*
Το Prey: Mooncrash ήρθε ξαφνικά, αφού ανακοινώθηκε και κυκλοφόρησε κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου της Bethesda, στο πλαίσιο της E3 2018. Όσο βιαστική και αν μπορεί να φανεί στον οποιονδήποτε αυτή η κίνηση, το Mooncrash κάθε άλλο παρά πρόχειρη κυκλοφορία μπορεί να χαρακτηριστεί. Η ύπαρξή του άλλωστε είχε ακουστεί από καιρό. Κατά την εισαγωγή, το παιχνίδι μάς τοποθετεί σε ένα τεχνητό δορυφόρο που βρίσκεται σε τροχιά γύρω από τη Σελήνη, με αυτοσκοπό του πρωταγωνιστή τη παρακολούθηση της αντίστοιχης βάσης που έχει στήσει εκεί η εταιρεία TranStar. Κλείνοντας πονηρά το μάτι στα γεγονότα του κυρίως παιχνιδιού και τη μοίρα που είχε το Talos Station, στη σεληνιακή βάση έχει γίνει κάποιου είδους καταστροφή και το αφεντικό μάς αναθέτει να βρούμε την άκρη του νήματος, τρέχοντας, μέσω ενός είδους VR headset μια εξομοίωση που έχει χτιστεί με βάση τα δεδομένα που έχουν ανακτηθεί από εκεί.



Το όλο νόημα είναι να καταφέρουμε να ξεφύγουμε από τη βάση εντός της εξομοίωσης, αρχικά με ένα χαρακτήρα τη φορά, να ξεκλειδώσουμε τον επόμενο χαρακτήρα και εν τέλει να δραπετεύσουμε και με τους πέντε διαθέσιμους, χωρίς να πεθάνουμε ούτε μια φορά. Κάτι τέτοιο βέβαια απαιτεί αρκετές απόπειρες προκειμένου να αναπτύξουμε τα skills του κάθε χαρακτήρα αλλά και να μάθουμε καλά τη μια και μοναδική διαδρομή που αντιστοιχεί στον καθένα. Με μηχανισμό-δάνειο  από τίτλους roguelike, έτσι και εδώ ο θάνατος είναι όχι απλά βέβαιος, αλλά κομμάτι της συνταγής παρέχοντας ουσιαστική εμπειρία για τις επόμενες προσπάθειές μας. Κάθε φορά που πεθαίνουμε, η εξομοίωση επανέρχεται στην αρχική της κατάσταση, επιτρέποντάς μας να κρατήσουμε τα καινούρια abilities που ξεκλειδώσαμε για το χαρακτήρα μας αλλά και τις «συνταγές» για τη δημιουργία αντικειμένων μέσω του συστήματος crafting που δεν διαφέρει σε κανένα σημείο σε σχέση με το Prey. Κάθε φορά δε που ξεφεύγουμε με ένα χαρακτήρα και αναλαμβάνουμε τον επόμενο, μπορεί η σεληνιακή βάση να παραμένει ίδια, όμως οι εχθροί που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε δυσκολεύουν αρκετά. Σαν να μην έφτανε αυτό, ακόμα και αν αποφασίσουμε να κωλυσιεργήσουμε εντός της βάσης, εξερευνώντας όσο το δυνατόν περισσότερο, ανεβαίνει το corruption level, ένας μετρητής εντός της εξομοίωσης που όταν φτάσει το πέμπτο του επίπεδο η ίδια η εξομοίωση καταρρέει και, φυσικά, επανέρχεται στην αρχική της κατάσταση.



Όπως και στον αρχικό τίτλο, η εξερεύνηση μάς δίνει τα όπλα για να επιβιώσουμε, είτε κυριολεκτικά, είτε μεταφορικά, αφού μέσω αυτής ανακαλύπτουμε νέες τοποθεσίες με πολύτιμα αντικείμενα όπως PSI hypos, medipacks, πυρομαχικά και, φυσικά, ανεξερεύνητες πτυχές της ιστορίας της σεληνιακής βάσης. Ακόμα και αν η τελευταία δεν είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τον πρώτο τίτλο, η μαεστρία της Arkane στη δημιουργία ενός κόσμου όπου όλα έχουν κάποιο νόημα και εξυπηρετούν κάποιο σκοπό είναι διάχυτη και σε αυτήν την περίπτωση. Μηνύματα που ανταλλάσσονται μεταξύ συναδέλφων, σημειώσεις που αφορούν στη δουλειά του καθενός αλλά και προσωπικές υποθέσεις, γενικότερα ό,τι βρίσκουμε συνδράμει και ενισχύει την αίσθηση μας ότι το μέρος που εξερευνούμε, ήταν στο κοντινό παρελθόν, μια ενεργή εγκατάσταση γεμάτη κόσμο. Δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα βέβαια και αν στο βασικό παιχνίδι η αφήγηση ισορροπεί αξιοπρεπώς με δράση και εξερεύνηση, εδώ έρχεται σε δεύτερη μοίρα μιας και ο σκοπός μας είναι η επιβίωση και η ολοκλήρωση της εξομοίωσης. Έτσι καταλήγουμε να δίνουμε λιγότερη σημασία στην, ούτως ή άλλως, λιγότερο ουσιώδη ιστορία και περισσότερο στην ίδια μας την επιβίωση και την εξέλιξη των χαρακτήρων. Αποτελεί άλλωστε μονόδρομο για να ολοκληρώσουμε την εμπειρία μας με το Prey: Mooncrash.



Για κάποιους αυτή η διαφορετική κατεύθυνση μπορεί να ξενίσει. Η αλήθεια είναι ότι τέτοιου είδους πειράματα δεν θα χωρούσαν σε μια βασική κυκλοφορία της σειράς, ενώ η επιθυμία που μας δημιουργήθηκε κατά τη δεκάωρη εμπειρία μας να επιστρέψουμε στον κόσμο του Prey: Mooncrash ήταν εξίσου έντονη με αυτήν που είχαμε και πέρυσι κατά τα playthroughs του κυρίως campaign. Το σημαντικότερο είναι ότι η Arkane Studios εισάγει έναν ολοκαίνουριο μηχανισμό, σε ένα υπάρχον σύμπαν και το κάνει σωστά. Μας προκαλεί να επισκεφθούμε για ακόμα μια φορά τον κόσμο που γνωρίσαμε στον αρχικό τίτλο, τον οποίο όμως βιώνουμε διαφορετικά.



Αν κάτι μπορούμε να προσάψουμε στο mooncrash, είναι το λιγότερο ενδιαφέρον σενάριο σε σχέση με τον αρχικό τίτλο. Ταυτόχρονα, κατορθώνει και αναζωπυρώνει το ενδιαφέρον μας για τη σειρά και μας κάνει να ελπίζουμε σε ένα sequel. 

8

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Ενδιαφέρων μηχανισμός “rogue-like” και σωστή χρήση του από την Arkane
  • Η εξερεύνηση του κόσμου του Prey συνεχίζει να είναι απολαυστική
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Λιγότερο ενδιαφέρον σενάριο σε σχέση με τον αρχικό τίτλο
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*