Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Banishers: Ghosts of New Eden Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Dontnod Studio

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Focus Home Interactive

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    AVE

  • PEGI

    18+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Άραγε άξιζε η αναμονή για το Banishers: Ghosts of New Eden; Η απάντηση στο αναλυτικό μας review.

Μπορούμε να πούμε με σιγουριά πως η Don’t Nod αποτελεί ένα από τα πιο δραστήρια και ευρηματικά studio της βιομηχανίας. Μετά από δύο κυκλοφορίες που κράτησαν απασχολημένη την εταιρεία μέσα στο 2023 (Harmony: The Fall of Reverie και Jusant), αξίζει να δικαιολογήσουμε την αναβολή του Banishers: Ghosts of New Eden, που αρχικά είχε προγραμματιστεί για τις 7 Νοεμβρίου. Ο τίτλος ανακοινώθηκε στα The Game Awards 2023 ως πνευματικός ακόλουθος του Vampyr. Άξιζε τελικά την αναμονή;




Η ιστορία διαδραματίζεται στα τέλη του 17ου αιώνα και συγκεκριμένα στις νεοσύστατες αποικίες του Νέου Κόσμου της Αμερικής. Η Antea Duarte και ο Red Mac Raith, κυνηγοί φαντασμάτων στο επάγγελμα και εραστές στη ζωή, λαμβάνουν έκκληση βοήθειας  από τον παλιό τους φίλο Charles Davenoport, πρόεδρο της πόλης New Eden. Στην επιστολή μαθαίνουν πως μια φονική κατάρα έχει εξαπλωθεί στην περιοχή αναγκάζοντας πολλούς να αποχωρήσουν από την πόλη καθώς οι προμήθειες πλέον έχουν λιγοστέψει και τα όνειρα των κατοίκων έχουν κατακλυστεί από αποτρόπαιους εφιάλτες. Όταν φτάσουν στη πόλη θα είναι ήδη αργά καθώς πληροφορούνται πως ο Charles έχει πεθάνει από ανεξήγητα αίτια και το καλωσόρισμα από τους εναπομείναντες κατοίκους της New Eden είναι αρκετά χλιαρό, κάτι που κινεί αμέσως τις υποψίες. Στη συνέχεια, ένα τραγικό λάθος θα έρθει να ανατρέψει τις ισορροπίες όταν η Antea, λίγο μετά τον ξαφνικό της θάνατο, μετατρέπεται σε φάντασμα. Πλέον η αποστολή γίνεται προσωπική υπόθεση των πρωταγωνιστών καθώς για να επιστρέψει η Antea στο κόσμο των ζωντανών θα πρέπει να ανακαλύψουν τα αίτια του κακού.



Μέσω επιστολών, προσωπικών σημειώσεων και διαλόγων μαθαίνουμε πληροφορίες που  εξυπηρετούν τόσο σε επίπεδο αφήγησης όσο και στην εισαγωγή των χαρακτήρων η απόδοση των οποίων έχει ιδιαίτερο βάθος, ο κάθε ένας έχει τη δική του προσωπικότητα και η Don’t Nod καταφέρνει να τους σκιαγραφήσει με εξαιρετική μαεστρία. Από την πρώτη κιόλας στιγμή θα νιώσετε γοητευμένοι από τα Haunting Cases, αναλαμβάνοντας χρέη detective, με σκοπό να βρείτε τι προκάλεσε τον θάνατο ενός συγκεκριμένου χαρακτήρα και να αποδώσετε τις ανάλογες ευθύνες. Τα συνήθη αίτια θανάτου αφορούν την παρουσία κάποιου φαντάσματος που έχει στοιχειώσει το θύμα, γεγονός που ίσως χρησιμοποιηθεί και ως άλλοθι υπέρ των κατηγορουμένων. Η κατάσταση περιπλέκεται ιδιαίτερα όταν στο “κλείσιμο” κάθε υπόθεσης θα πρέπει να αποδώσετε δικαιοσύνη και να επιλέξετε αν θέλετε να επαναφέρετε τον αποθανόντα πίσω στον κόσμο των ζωντανών ή να πάρετε τη ψυχή του κατηγορούμενου στέλνοντας τον στον κόσμο των νεκρών. Η κάθε απόφαση επηρεάζει την κατάληξη της ιστορίας καθώς για να επιστρέψει η Antea στον κόσμο των ζωντανών θα πρέπει να θυσιαστούν αρκετές ψυχές που ενδεχομένως να μην έχουν κάνει κάποιο παράπτωμα. Τις συγκεκριμένες αποστολές θα τις βρίσκεται συνέχεια μπροστά σας. Ορισμένες θα έχουν χαρακτήρα side quest καθώς δεν επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό την πλοκή της ιστορίας - η οποία περιλαμβάνει πέντε διαφορετικά φινάλε.



Όπως κάθε κυνηγός φαντασμάτων που σέβεται τον εαυτό του, έτσι και εσείς, θα καταφύγετε αρκετές φορές σε τελετουργίες (Rituals) όπως το Harkening που σας επιτρέπει να αποκτήσετε πρόσβαση στις αναμνήσεις των φαντασμάτων μαθαίνοντας έτσι χρήσιμες πληροφορίες. Σε άλλες περιπτώσεις, με το Manifest εξαναγκάζετε κάποιο φάντασμα να αποκαλύψει την ταυτότητά του και να γίνει ορατό από τη δική σας διάσταση και με το Void Travelling να ταξιδέψετε στον κόσμο των νεκρών. Ο χάρτης του παιχνιδιού τοποθετεί ορισμένους φραγμούς (χωρίς να επηρεάζει αρνητικά την εμπειρία) μιας και γίνεται κατανοητό πως έχουμε να κάνουμε με semi-open world. Τα quests απεικονίζονται στο χάρτη αλλά η διαδρομή παραμένει άγνωστη κάτι που θα σας δυσκολέψει να βρείτε τον προορισμό σας καθώς μια κουκίδα από μόνη της δεν προσφέρει ιδιαίτερη βοήθεια. Γίνεται σαφές πως θέλουν να προκαλέσουν το ενδιαφέρον για εξερεύνηση αλλά αρκετές φορές θα σας αποπροσανατολίσουν. Οι περιοχές που θα αντικρύσετε τις πρώτες ώρες του παιχνιδιού παρουσιάζουν μια σχετικά ομοιόμορφη δομή - παρόλο που προσπαθούν να διαφέρουν μεταξύ τους - αλλά στην πορεία του παιχνιδιού γίνονται ολοένα και πιο σύνθετες από άποψη σχεδιασμού. Όσον αφορά το level design είναι δουλεμένο σε τέτοιο βαθμό ώστε να μην δημιουργείται ιδιαίτερη αντίρρηση και παράπονο από κανέναν, πράγμα το οποίο αφήνει την ίδια στιγμή εκτεθειμένη την απόδοση ή μάλλον το κίνητρο στον τομέα της εξερεύνησης που δεν επιβραβεύει ιδιαίτερα τον παίκτη. Υπάρχουν ενδείξεις που σας οδηγούν να μεταβείτε σε ορισμένα σημεία του χάρτη αλλά τη συγκεκριμένη συνήθεια θα τη παραμερίσετε σύντομα καθώς το μόνο που θα αντικρύσετε είναι ενέδρες φαντασμάτων και κάποια loots που δεν είναι σπάνια και θα τα βρείτε πληθώρα στην πορεία του παιχνιδιού.



Τα περισσότερα αντικείμενα θα τα βρείτε σε σπηλιές ή σε εγκαταλελειμμένα σπίτια στα οποία η  πρόσβαση απαιτεί πρωτίστως τη λύση περιβαλλοντικών γρίφων. Με το τουφέκι του Red μπορείτε να πυροβολήσετε ιμάντες και σανίδες που εμποδίζουν την πρόσβαση σε ορισμένα σημεία ενώ με τις ικανότητες της Antea μπορείτε μεταφερθείτε σε πλατφόρμες που βρίσκονται μακριά από τη δική σας και κανονικά θα έπρεπε να διανύσετε μεγάλες αποστάσεις για να φτάσετε σε αυτές. H μετάβαση σε μια περιοχή μέσω fast travelling δεν θα μπορούσε να λείπει και γίνεται μέσω των campfires όπου η επίσκεψη σε αυτά είναι αναγκαία και εκεί μπορείτε να κάνετε heal στον Red, να τονώσετε την αύρα της Antea και παράλληλα να αναβαθμίσετε τον εξοπλισμό σας ξοδεύοντας points σε κάποιο skills tree. Από την άλλη πλευρά, το κυνήγι φαντασμάτων δεν είναι εύκολη υπόθεση και επιτάσσει ομαδική δουλειά καθώς για να τα καταφέρεται πρέπει να χειρίζεστε τον Red και την Antea παράλληλα. Ο Red κρατά το ξίφος στο δεξί του χέρι, τον πυρσό στο αριστερό και ανά πάσα στιγμή χρησιμοποιεί το τουφέκι που πολλές φορές θα κλέψει την παράσταση. Η Antea έχει διαφορετικού τύπου επιθέσεις όπως γροθιές, δημιουργία εκρήξεων και διάφορες άλλες που πολλές φορές δεν προκαλούν damage σε συγκεκριμένους τύπους εχθρών, κάτι που ισχύει και αντίστροφα μιας και η λεπίδα του Red δεν είναι πάντα αποτελεσματική.



Ιδιαίτερα χρήσιμο είναι το parry που αποκρούει τις επιθέσεις των εχθρών και επιτρέπει περαιτέρω ανοίγματα για επίθεση ενώ μπορείτε να παίξετε και αμυντικά, γεγονός που δεν συνιστάται τόσο από το gameplay καθώς το dodge αποτελεί καλύτερη επιλογή. Επίσης ο συνδυασμός light και heavy επιθέσεων γεμίζει μία μπάρα που επιτρέπει στον Red να κάνει ένα super move που προκαλεί αρκετό damage στους εχθρούς. Σε καμιά περίπτωση δεν θα μπορούσαμε να απογοητευτούμε από τον χειρισμό του παιχνιδιού καθώς ακολουθεί τη φόρμουλα γνωστών action RPG, όπως το σύστημα που καθιερώθηκε από το reboot του God of War. Παρόλα αυτά η εναλλαγή στον έλεγχο των χαρακτήρων μέσα στο πεδίο της μάχης φέρει την προσωπική σφραγίδα των Banishers και αποδίδει τα μέγιστα στον χειρισμό του παιχνιδιού.



Ο τύπος εχθρών που θα συναντήσετε είναι τα λεγόμενα specters που αν δεν επιτεθούν ευθύς εξ’ αρχής επιλέγουν να στοιχειώσουν διάφορα ζώα, όπως σκυλιά, ή να συνασπιστούν και να δημιουργήσουν πελώρια πλάσματα τα οποία θέλουν λίγη υπομονή σε περιοχές που οι εχθροί έχουν υψηλό level. H γκάμα τους είναι αρκετά επαναλαμβανόμενη πράγμα που συμβαίνει και με τα bosses, τα οποία από ένα σημείο και μετά επαναλαμβάνονται εξίσου, πλην ορισμένων εξαιρέσεων. Ακόμη μια φορά, η Unreal Engine 5 δείχνει την υπεροχή της και καταφέρνει χωρίς υπερβολές να “εγκλωβίσει” τον παίκτη στο σκοτεινό αλλά και πανέμορφο κόσμο της New Eden. Τα μοντέλα των χαρακτήρων είναι αρκετά προσεγμένα και σε συνδυασμό με την κινηματογραφικότητα της αφήγησης δεν θα δυσκολευτούν και πολύ να σας πείσουν. Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί η απεικόνιση των textures και συγκεκριμένα το υγρό στοιχείο το οποίο αποδίδεται με τόσο έντονο τρόπο, από το ψιλόβροχο έως τις νιφάδες του χιονιού.



Μετά το τρυφερό Life is Strange αλλά και το αιματοβαμμένο Vampyr, η Dont’ Nod σκιαγραφεί με αριστοτεχνικό τρόπο άλλη μια ιστορία αγάπης και εμβαθύνει τους ορίζοντες της θίγοντας υπαρξιακά διλλήματα με αμιγώς θεολογικό υπόβαθρο. Θα δείτε πολλές φορές τους χαρακτήρες να νιώθουν έντονες τύψεις για πράγματα που κάνανε ή απλά και μόνο στην σκέψη ότι μπορεί να αμαρτήσουν. Οι λεπτές διαχωριστικές γραμμές μεταξύ καλού και κακού  που επικρατούσαν στον Πουριτανισμό της εποχής εκείνης ταιριάζουν απόλυτα με τη συνήθεια της Don’t Nod να τοποθετεί ηθικά διλήμματα στους χαρακτήρες. Μέτα από 30 ώρες που χρειάζεται  για να ολοκληρώσει κανείς τη βασική ιστορία του παιχνιδιού, το μόνο σίγουρο είναι πως το Banishers: Ghost of New Eden καταφέρνει να κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον και πολλοί θα επιστρέψουν σε αυτό για να τα εναλλακτικά φινάλε που προσφέρει. Αν λάβουμε υπόψη όλα τα παραπάνω, όλα δείχνουν πως το Banishers: Ghosts of New Eden αποτελεί μια από τις πρώτες αξιόλογες προσθήκες για το 2024. 

8

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Υπέροχο σενάριο
  • Χαρακτήρες με βάθος
  • Τα Haunting Cases
  • To σύστημα μάχης
  • Άριστος τεχνικός τομέας
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Επαναληψιμότητα στους εχθρούς
  • Αποπροσανατολισμός σε ορισμένα σημεία του χάρτη
  • Μηδαμινό κίνητρο για εξερεύνηση
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*