Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Τα καλύτερα games που παίξαμε το 2022

*

Η συντακτική ομάδα του Enternity διαλέγει τα καλύτερα games που έπαιξε μέσα στο 2022. Η χρονιά που κλείνει μάς βρίσκει για 11η σεζόν «στον αέρα» και για τους τελευταίους 12 μήνες είχαμε αρκετά και σημαντικά παιχνίδια που πέρασαν από τα χέρια μας. Διαφορετικοί άνθρωποι, διαφορετικά γούστα, διαφορετική ματιά, αλλά όλοι είχαμε τη δυνατότητα να δούμε games που μας κράτησαν το ενδιαφέρον αμείωτο. Δείτε τι ξεχώρισε κάθε συντάκτης του site (όχι απαραίτητα κυκλοφορία του 2022) και ευελπιστούμε το 2023 να φέρει ακόμη περισσότερα και καλύτερα παιχνίδια στο PC και τις κονσόλες.

Διαβάστε τις επιλογές του:
Έκτορα Αποστολόπουλου
Χρήστος Αρμυριώτη
Γιάννη Αρχοντίδη
Δημήτρη Βασιλάκη
Νικήτα Καβουκλή
Κωνσταντίνου Καλκάνη
Δημήτρη Καρέτσου
Βασίλη Καμακάρη
Νίκου Παπακωνσταντίνου
Παύλου Παπαπαύλου
Πλάτωνα Πέππα
Παναγιώτη Πετρόπουλου
Χρήστου Χατζησάββα



Αποστολόπουλος Έκτωρας

God of War Ragnarök
Oμολογώ ότι είχα καιρό να κολλήσω έτσι με βιντεοπαιχνίδι, να μη θέλω να το αφήσω από τα χέρια μου και να επενδύω αρκετές ώρες πάνω στον πανέμορφο κόσμο του. Η νέα περιπέτεια του Kratos ήταν πραγματικά αυτό που ήθελα, επική και άκρως διασκεδαστική, ωθώντας με στο να κυνηγήσω και να ολοκληρώσω τα πάντα (εκτός από το να βρω όλα τα σκόρπια σεντούκια). Το προηγούμενο το είχα αγαπήσει, με την ολοκλήρωση του ταξιδιού στη Βαλχάλα νιώθω ότι έχω εκτιμήσει την ιστορία και το legacy του Kratos περισσότερο από ποτέ.



Kirby and the Forgotten Land
Θεωρώ ότι ο Kirby έφτασε πιο κοντά από ποτέ στο να κοντράρει τον Mario στα ίσια, όταν μιλάμε για μία μεγάλη 3D περιπέτεια. Σε μία σεζόν όπου το Nintendo Switch είχε αρκετές μεγάλες κυκλοφορίες, το Kirby and the Forgotten Land κατάφερε και τσέκαρε όλα τα απαραίτητα κουτάκια ενός “Nintendoπαίχνιδου”. Το Kirby ως franchise δεχόταν πάντοτε διάφορα πειράματα με εναλλακτικά gaming concepts, αλλά η φετινή του περιπέτεια ξεχωρίζει για πολλούς λόγους ως μία απόλυτα ολοκληρωμένη και εντυπωσιακή κυκλοφορία. Νομίζω δεν υπήρχε καλύτερος τρόπος για να γιορτάσει τα 30 χρόνια παρουσίας του στον κόσμο των βιντεοπαιχνιδιών ο αγαπημένος μας ροζ και στρουμπουλός ήρωας.

Moss: Book II
H τρίτη θέση ήταν ντέρμπι και αμφιταλαντευόμουν ανάμεσα στην φοβερή couch-coop εμπειρία του Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder's Revenge που με ταξίδεψε μαζί με την παρέα μου στην εποχή του ΄90 και το Moss: Book II. Εν τέλει επέλεξα μία από τις πιο όμορφες και παραμυθένιες περιπέτειες που μπορεί να βιώσει κανείς στο PSVR, με την Polyarc να γράφει έναν εξαιρετικό επίλογο για την πρώτη προσπάθεια της Sony στον τομέα του VR gaming. Στα μάτια μου παραμένει εντυπωσιακός και ο τρόπος με τον οποίο δούλεψαν οι άνθρωποι του studio πάνω στο sequel του Moss, αφού μου είναι πολύ δύσκολο να θυμηθώ developers που να διορθώνουν και να αναβαθμίζουν σχεδόν όλους τους τομείς ενός παιχνιδιού. Πραγματικά περιμένω πώς και πώς τις αναβαθμίσεις στην επανακυκλοφορία του για το PSVR 2.



Αρμυριώτης Χρήστος
Elden Ring
Αναμφίβολα το Elden Ring ήταν μια εμπειρία ζωής. Πόσο μάλλον όταν δεν είχα ποτέ στο παρελθόν τόσο στενή επαφή με τα Souls-like της FromSoftware. Το έπος του Hidetaka Miyazaki μου πήρε πάνω από 180 ώρες μέχρι να το αφήσω για να ασχοληθώ με κάποιο άλλο παιχνίδι. Δικαιωματικά για μένα αναδείχθηκε Game Of The Year.



God Of War Ragnarok
Η Santa Monica δεν μας άφησε παραπονεμένους. Το God Of War Ragnarok ήταν πραγματικά σκέτη απόλαυση. Η ιστορία, το gameplay, οι χαρακτήρες, η μουσική επένδυση, μπορώ να πω ότι ήταν όλα άψογα. Οι περιπέτειες του Kratos στη σκανδιναβική μυθολογία είχαν ένταση, συγκίνηση, ανατροπές. Το 2022 έκλεισε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Ένα παιχνίδι “διαμάντι”.

F1 22
Ως λάτρης του μηχανοκίνητου αθλητισμού και ειδικά της Formula 1, δεν γινόταν να αφήσω εκτός του Top 3 το F1 22. Τα βελτιωμένα physics του παιχνιδιού, ο ρεαλισμός και ο σχεδιασμός των νέων μονοθεσίων ήταν σίγουρα μερικά χαρακτηριστικά που με έπεισαν να γράψω δεκάδες ώρες πάνω στην τιμονιέρα.




Αρχοντίδης Γιάννης

TemTem
Ως άνθρωπος που έχει κορνιζωμένα όλα τα Pokédex Diplomas από όλες τις κασέτες Pokémon στον τοίχο του, περίμενα καιρό ένα εκσυγχρονισμένο Pokémon game. Η GameFreak δεν μου το παρέδωσε, αλλά η Crema κατάφερε να ικανοποιήσει την δίψα μου για «την ίδια ακριβώς, αλλά ταυτόχρονα εντελώς διαφορετική» φόρμουλα Pokémon που έψαχνα. Το TemTem καινοτομεί σε πάρα πολλά σημεία και θεωρώ ότι είναι ένα από τα παιχνίδια που θα έπρεπε να έχει μείνει περισσότερο στο φως της δημοσιότητας. Το ξεχωρίζω ως μια από τις καλύτερες κυκλοφορίες του 2022.



Stray
Το προσωπικό μου GOTY. Μην με παρεξηγείτε, προφανώς και πιστεύω ότι τίτλοι όπως το God of War Ragnarok, το Elden Ring, το Horizon Forbidden West κ.ο.κ. έχουν πολύ υψηλότερη ποιότητα. Παρόλα αυτά, πιστεύω πως το βραβείο του καλύτερου παιχνιδιού της χρονιάς πρέπει να πηγαίνει σε τίτλους που καινοτομούν, κάνουν κάτι που δεν έχει ξαναγίνει και προχωρούν την βιομηχανία μπροστά. Φέτος, το Stray το κατάφερε. Η Passion Republic σε συνεργασία με την BlueTwelve λοιπόν, έκαναν motion capture σε μια… γάτα και την μετέτρεψαν σε πρωταγωνιστή ενός παιχνιδιού στο οποίο όλα δένουν αρμονικά και πανέμορφα. Έτσι λοιπόν δημιουργήθηκε ένα εξαιρετικό περιβάλλον και κόσμος με συγκινητική και πρωτότυπη ιστορία στην οποία πρωταγωνιστής είναι μια γάτα. Το κοινωνικό μήνυμα είναι δυνατό και το ταξίδι που θα κάνετε με την γάτα απόλυτα ξεχωριστό και απολαυστικό. This was one for the books.

God of War Ragnarok
Θα μπορούσα να γράφω ημέρες για το God of War: Ragnarok και την κολοσσιαία προσοχή στην λεπτομέρεια, αγάπη, στοργή και προδέρμ που έδωσε η Sony Santa Monica σε αυτό τον τίτλο, και πάλι θα το αδικούσα. Ενώ δεν καινοτομεί όπως το Stray, αποδεικνύει έμπρακτα πως για ορισμένους developers δεν υπάρχει ταβάνι. Το God of War: Ragnarok είναι με διαφορά το καλύτερο από τα στολισμένα με δάφνες first party της Sony και… πραγματικά, δεν υπάρχουν λόγια. Ακόμη και αν δεν γνωρίζατε μέχρι χθες τι σημαίνει video games, πρέπει να παίξετε God of War: Ragnarok.-




Βασιλάκης Δημήτρης

Astrobot
Το 2022 ήταν η χρονιά που απόκτησα το PS5. Έτσι -και μετά από αρκετό μακριά από τις κονσόλες της Sony- εντρύφησα πολύ στο PS5 και ομολογώ ότι το ευχαριστήθηκα. Κορυφαία εμπειρία όλων, φυσικά, το Astrobot, το απόλυτο εκτεταμένο Tech Demo του DualSense, μια υπέροχη εμπειρία platform και καινοτομίας, με ένα υπερβολικά cute ήρωα και ένα νοσταλγικό ταξίδι στην ιστορία του brand. Μακάρι να ήταν μεγαλύτερο.

Gorogoa
Ένα indie διαμαντάκι που, όπως πολλά όλα, κατάφερε να φτάσει στα χέρια μας χάρη στο Xbox Game Pass. Μπορεί να ήταν σύντομο, αλλά η γλυκιά, παρανοϊκή, φανταστική ιστορία, με το υπέροχο σχεδιασμένο στο χέρι Artwork, ομολογώ ότι μου έκλεψε την καρδιά, τόσο όσο να κάνω και δεύτερο playthrough. Ευχαριστούμε Game Pass.



Ghost of Tshushima
Ομολογώ ότι δεν το περίμενα, δεν αγαπώ τις «γιαπωνεζιές», πλην εξαιρέσεων που όμως τις λατρεύω. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται η υπέροχη εμπειρία που λέγεται Ghost of Tsushima, ένας τίτλος με μάχες που δεν απαιτούν μεταπτυχιακό και αντιδράσεις αίλουρου αλλά και μια πολύ ενδιαφέρουσα ματιά στη φεουδαρχική Ιαπωνία.




Καβουκλής Νικήτας

Το 2022 ήταν μια χρονιά που έλειπαν οι πολλές σημαντικές κυκλοφορίες. Δυστυχώς, η πανδημία του κορονοϊού πήρε μπάλα ολόκληρη τη βιομηχανία του gaming, με τις ελλείψεις σε κονσόλες νέας γενιάς να υπαγορεύουν είτε τη μετάθεση του λανσαρίσματος σημαντικών τίτλων, είτε την κυκλοφορία τους και για συστήματα προηγούμενης γενιάς. Παρόλα αυτά, υπήρχαν κάποια παιχνίδια που ξεχώρισαν και η δική μου τριάδα με τα κορυφαία έχει ως εξής:

God of War Ragnarok
Το αριστούργημα της Sony δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Δεν είμαι από εκείνους που συγκινούνται εύκολα με μια ταινία ή ένα video game, όμως η σκηνή με τον Atreus και τον νεκρό λύκο στην αγκαλιά του λίγο έλειψε να με στείλει προς αναζήτηση μέσου να σκουπίσω τα δάκρυά μου. Οι προσθήκες στο gameplay, η εξαιρετική αφήγηση και η συνεχής περιέργεια να δω τι θα συμβεί στο επόμενο δευτερόλεπτο ήταν στοιχεία που ανέβασαν την εμπειρία σε εξαιρετικά υψηλό επίπεδο.

Mario+Rabbids: Sparks of Hope
Η συνεργασία ανάμεσα σε Ubisoft και Nintendo λειτούργησε για μια ακόμα φορά προς όφελος των παικτών. Το Mario+Rabbids: Sparks of Hope είναι ο ορισμός του sequel. Η ομάδα ανάπτυξης βασίστηκε σε μια άκρως επιτυχημένη συνταγή, την εξέλιξε και πρόσφερε στους κατόχους του Nintendo Switch ένα παιχνίδι για το οποίο θα μιλάνε επί σειρά ετών. Παρά τις όποιες περικοπές στον οπτικό τομέα λόγω των περιορισμών της κονσόλας.



Zombie Army 4
Έχω ασχοληθεί με πάρα πολλά shooters, είπα να το κάνω και στο Nintendo Switch. Πραγματικά, δεν περίμενα να κολλήσω τόσο πολύ, σε σημείο να αγνοώ παντελώς τις ειδοποιήσεις ότι εξαντλείται η μπαταρία. Δεν είναι τα γραφικά, δεν είναι τα όπλα, αυτό το παιχνίδι έχει μια άγρια απλότητα που σε καθηλώνει μπροστά από την οθόνη. Κι ας αλλάζω συνήθως δρόμο όταν πέφτω μπροστά σε παιχνίδια με zombies.  




Καλκάνης Κωνσταντίνος

Elden Ring
Ό,τι και να πούμε για το Elden Ring θα είναι λίγο. Η From Software έκανε το θαύμα της ακόμα μια φορά, με γενναίες αποφάσεις και πολλές υποσχέσεις για τις επόμενες παραγωγές. Μια πραγματικά σπάνια εμπειρία.

The Callisto Protocol
Αν και πολλοί έμειναν στα αρνητικά (και όχι άδικα, αφού από τη πρώτη στιγμή οι συγκρίσεις με το Dead Space ήταν αναπόφευκτες), το Callisto Protocol ήταν μια πολύ ευχάριστη έκπληξη. Μια διαφορική προσέγγιση, περισσότερο εστιασμένη στη δράση, αλλά χωρίς να χάνει τίποτα από το feeling που επιχειρεί να προσφέρει. Μια πραγματικά διασκεδαστική εμπειρία από την αρχή μέχρι το τέλος.



TMNT: Shredder's Revenge
Τα λόγια είναι περιττά. Ένα love letter στα 90's με το ίδιο feeling και τον ίδιο ενθουσιασμό.




Καρέτσος Δημήτρης

God of War Ragnarök
Το περίμενα πως και πως και δε με άφησε παραπονεμένο. Τόσο πολύ το ευχαριστήθηκα που δεν ήθελα να τελειώσει με αποτέλεσμα να αφήσω την ιστορία και να ασχοληθώ με τα δεκάδες άλλα sub quest και να βρώ τα πάντα. Όταν τελείωσε, μετά από περίπου 66 ώρες, ένιωσα ένα κενό μέσα μου με αποτέλεσμα να μη θέλω να παίξω κάτι άλλο.

Horizon: Forbidden West
Ακόμα ένα exclusive της Sony, στο οποίο αφιέρωσα ακόμα περισσότερες ώρες σε σχέση με το Ragnarok και μπορεί να έχω τελειώσει την ιστορία, όμως ο κοσμος του έχει πολλά ακόμα να μου δώσει. Τεράστιο, χορταστικό, πανέμορφο και με μια ιστορία που έχει το ενδιαφέρον της, ειδικά όταν έχεις ξετυλίξει αρκετά το κουβάρι.



TMNT: Shredder's Revenge
Απλό λιτό και διασκεδαστικό. Ειδικά στο Steam Deck, το Shredder's Revenge είναι ένα άριστο παιχνίδι για να παίζεις on/off που λέμε, λίγο τώρα, λίγο μετά. Χωρίς άγχος για την ιστορία, χωρίς άγχος χρόνου.




Καμακάρης Βασίλης

Stray
Οι γατίσιες περιπέτειες που δημιούργησε η BlueTwelve Studio, αποτελεί την έκπληξη της χρονιάς σε ένα ενδιαφέρον action adventure platformer. Το Stray, περιστρέφεται γύρω από μια αδέσποτη γάτα που θα βρεθεί σε ένα πανέμορφο κόσμο για να εξερευνήσουμε. Ο τιτλος BlueTwelve Studio διαθέτει ένα πρωταγωνιστή που δύσκολα θα του αντισταθούμε και έξυπνα puzzles για να ολοκληρώσουμε.

Destiny 2 The Witch Queen
Η κυκλοφορία του The Witch Queen και ο Year 5 του Destiny 2 αποτέλεσε μια αρκετά ικανοποιητική χρονιά για το παιχνίδι της Bungie. Παρά τις ευπάθειες που έκαναν την εμφάνιση τους, στο πέρας των seasons, το The Witch Queen προσφέρει μια από τις καλύτερες ιστορίες στο franchise. Μπόλικες δραστηριότητες, νέο gear και φυσικά σημαντικές αλλαγές σε διαφορά modes του παιχνιδιού, επιβεβαίωσαν πως η Bungie μπορεί με τις σωστές αποφάσεις να βελτιώσει την υπάρχουσα εμπειρία.



Marvel’s Spider-Man Remastered
Για το Marvel’s Spider-Man Remastered δεν χρειάζεται να πούμε πολλά. Η εμπειρία που δημιούργησε η Insomniac Games για τα PlayStation και PC είναι ένα πραγματικό love letter στον αγαπημένο ηρώα της Marvel. Το Marvel’s Spider-Man Remastered προσφέρει μια συναρπαστική ιστορία για ένα μεγαλύτερο και πιο ώριμο Peter Parker, διασκεδαστικούς μηχανισμούς στην εξόρμηση και τις μάχες και μια κορύφωση που θα λυγήσει συναισθηματικά τους παίκτες.




Παπακωνσταντίνου Νίκος

Crusader Kings III
Φέτος ενέδωσα στην πίεση του φίλου Ηλία Παππά και αγoρασα επιτέλους το Crusader Kings III της Paradox. Με τον τίτλο αυτό η Paradox κατάφερε να κάνει για τα grand strategy αυτό που έκανε η CDPR για τα open-world RPG: να συνδυάσει με επιτυχία στοιχεία τα οποία ως τώρα έμοιαζαν ασύμβατα μεταξύ τους και να δώσει προσωπικότητα σε ένα είδος το οποίο θεωρούνταν κατεξοχήν απρόσωπο. Το αποτέλεσμα είναι να πηγαίνει η ώρα πέντε το πρωί και γω να μην κοιμάμαι μέχρι να ενοποιήσω Σκανδιναβία και Βρετανία για να σχηματίσω το  High Kingdom of the North Sea.



Vampire Survivors
Γραφικά που μοιάζουν βγαλμένα από arcade της δεκαετίας του ’80 (αν μπορούσε το hardware της εποχής να σηκώσει άπειρα sprites στην οθόνη), μια πληθώρα από διαφορετικούς ήρωες και το πάντρεμα του κλασικού bullet hell shoot ‘em up με twin stick shooter και rogue-lite mechanics… τι άλλο θα μπορούσε να προσφέρει από την ανεξήγητα εθιστική τελειότητα; Σχεδόν υπνωτιστικό gameplay, ατελείωτες ορδές εχθρών και τα πιο απίθανα όπλα συμπληρώνουν ένα από τα πιο απροσδόκητα επιτυχημένα indie games της χρονιάς.

Inscryption
Μιλώντας για Indies, το Inscryption που κυκλοφόρησε προς το τέλος του 2021 ήταν αδύνατον  να το αναβάλλω άλλο, δεδομένης της αγάπης που έχω για τα card games αλλά και για τα rogue-likes. Το τρίτο και πραγματικά απροσδόκητο συστατικό της συγκεκριμένης συνταγής είναι φυσικά η ατμόσφαιρα τρόμου που προσφέρει το Inscryption, η οποία προσφέρει ακόμα περισσότερη ένταση στο δύσκολο gameplay που χαρακτηρίζει την υποκατηγορία και το οποίο συναντάμε σε άλλους τίτλους-διαμάντια όπως το Slay the Spire.




Παπαπαύλου Παύλος

God of War Ragnarok
Για μένα, το καλύτερο παιχνίδι που πέρασε από τα χέρια μου το 2022. Δεν έχω -δυστυχώς- πλέον τη δυνατότητα να βλέπω όσα games θα ήθελα, αλλά αυτό που απόλαυσα στο νεότερο game του PlayStation είναι πως η Sony Santa Monica κατάφερε να δώσει το κάτι παραπάνω από το game του 2018. Πήρε μια πετυχημένη συνταγή και έκανε -αν θέλουμε να είμαστε αυστηροί- έστω και μισό βήμα προς τα μπροστά.



Kirby and the Forgotten Land
Δεν ξέρω αν έχω περάσει τόσες ώρες με άλλο παιχνίδι του Nintendo Switch που να μην είναι Zelda. Ένα εκπληκτικό δείγμα δουλειάς της Nintendo και των studios της με ένα από τα πιο αδικημένα -κατά τη γνώμη μου- franchises της.

Stray
Ας μην γελιόμαστε, το Stray δεν είχε καμία ελπίδα για goty στα The Game Awards, ειδικά με τα δύο «θηρία» που είχε απέναντί του. Όμως, η δουλειά της BlueTwelve ήταν εξαιρετική, ατμοσφαιρική και ξεχωριστή. Και από τις λίγες φορές που βλέπουμε να έχει αποδοθεί τόσο ρεαλιστικά σε ένα game το στιλ και ο τρόπος ζωής ενός ζώου.




Πέππας Πλάτων

God Of War: Ragnarok
Πιθανότατα ο καλύτερος τίτλος του 2022. Πως θα μπορούσε να μην είναι άλλωστε αφού ο τίτλος ενός κειμένου ανασκόπησης της χρονιάς θα μπορούσε να είναι και “που εισαι βρε Microsoft;” Μέσα στην έλλειψη αποκλειστικών τίτλων από την απέναντι πλατφόρμα, η Sony κυκλοφόρησε το God Of War: Ragnarok και, ομολογουμένως με πάρα πολλές βελτιώσεις αλλά και χωρίς να τολμήσει καμία ουσιαστική εξέλιξη, παρέδωσε απλά τον καλύτερο τίτλο της χρονιάς. Ενα sequel όπου τα πάντα είναι μεγαλύτερα, ποιοτικότερα, αλλά και που βάζει μια τελεία στην περιπέτεια του Κράτος στην Σκανδιναβική Μυθολογία. Το δέσιμο με τον Ατρέα είναι ισχυρότερο από ποτέ, με τον τελευταίο να αναζητά την ταυτότητα του αλλά και τη θέση του στον κόσμο, όπως σχεδόν κάθε έφηβος.

Horizon: Forbidden West
Το κειμενάκι το σχολιασμού για το God Of War: Ragnarok, θα μπορούσε να είναι copy paste και στην περίπτωση του Horizon: Forbidden West. Ενα sequel που κι αυτό έχει βρει την πετυχημένη συνταγή και απλά πασπαλίζει λίγο τα υλικά του Zero Dawn για να την τελειοποιήσει. Με την διαφορά βέβαια ότι εδώ μιλάμε για έναν τίτλο που σίγουρα θα συνεχιστεί, ελπίζουμε αποκλειστικά στη γενιά του PlayStation 5 καθώς θέλουμε επιτέλους να δούμε και τεχνικά τι μπορούν να κάνουν οι καινούργιες κονσόλες. Και αυτό είναι και το γεγονός που με κάνει λίγο σκεπτικό στο τέλος αυτής της γενιάς. Τόσο το God Of War: Ragnarok όσο και το Horizon: Forbidden West αποτελούν sequels, οπότε δεν θα μπορούσαν να επανεφεύρουν τον τροχό, αλλά ακολουθούν την συνταγή των πρώτων τίτλων χωρίς να παρεκκλίνουν, τουλάχιστον όχι όσο θα επιθυμούσα εγώ, ειδικά όταν μιλάμε και για άλμα γενιάς. Σαφώς δεν χωρά συζήτηση για την βελτίωση και των δύο παιχνιδιών, όμως δύο χρόνια απείχε και η κυκλοφορία του Uncharted 2 από το πρώτο μέρος και δεν υπάρχει καν σύγκριση για το ποιο παιχνίδι έκανε μεγαλύτερα και περισσότερα βήματα, ως sequel.

Gran Turismo 7
Το όραμα του Sakaguchi, επιτέλους υλοποιημένο. Μετά το διάλειμμα του Gran Turismo Sport, εδώ έχουμε έναν τίτλο πραγματικά ωδή στην αυτοκίνηση, όπου ο καθένας μπορεί να βρει ένα όχημα και μια πίστα να οδηγήσει και να απολαύσει. Με τα μειονεκτήματα του βέβαια, καθώς το αργό progression αλλά και η έλλειψη ζημιών μπορούν να ξενίσουν κάποιους θετικά προσκείμενους. Η αλήθεια όμως είναι ότι στο Gran Turismo 7 ξεχειλίζει το μεράκι του δημιουργού και η αγάπη του για το αυτοκίνητο, όχι απλά σαν ένα μέσο μεταφοράς αλλά και ως ένα έργο τέχνης και τεχνολογίας. Και μια τέτοια δημιουργία σε έναν κόσμο που κοιτάει μόνο το χρήμα, είναι ανεκτίμητη.



Εις υγείαν και ελπίζουμε σε ένα καλύτερο, πλουσιότερο και πιο επαναστατικό 2023.




Πετρόπουλος Παναγιώτης

Elden Ring
Ξεκάθαρα ένα από τα καλύτερα παιχνίδια της FromSoftware που είδαμε ποτέ. Το μισό παίχτηκε σε co-op με την κλασική παρέα που υπάρχει για όλα τα soulsborne games και το άλλο μισό… στα κλεφτά μια και ο χρόνος ήταν περιορισμένος. Σίγουρα θα ξοδευτούν μερικές ακόμα δεκάδες ώρες σ’ αυτό εδώ και μέσα στο 2023, γιατί πολλά κομμάτια του έμειναν ανέγγιχτα.



God of War Ragnarök
Το δεύτερο και τελευταίο κομμάτι της σκανδιναβικής εποποιίας του Kratos με τον Atreus ήταν ένα πανέμορφο ταξίδι. Πέραν των όσων ειπώθηκαν στο review μας, ανυπομονώ για την επόμενη σελίδα στην ιστορία του συγκεκριμένου franchise. Όσοι το έχετε ολοκληρώσει, μάλλον έχετε κι εσείς μια εικόνα για το προς τα πού βαδίζει. Καλή μας υπομονή λοιπόν.

Stray
Το αδιαμφισβήτητο comfort game για το 2022. Δεν είναι άδικα το σπουδαιότερο indie της χρονιάς. Άκρως χαριτωμένο, όμορφο, πανέξυπνο και διαφορετικό από οτιδήποτε άλλο είδαμε φέτος. Από την πρώτη στιγμή βέβαια αναρωτιόμουν, πόσο καλύτερο θα μπορούσε να γίνει με ένα co-op mode; Μακάρι να μάθουμε κάποια στιγμή.




Χατζησάββας Χρήστος

Elden Ring
Τι να πούμε για το Elden Ring που δεν έχει ειπωθεί; Απόλυτη ελευθερία στα builds, ένας τεράστιος κι ενδιαφέρων κόσμος με μηχανισμούς που (κατ’ εμέ) τελειοποιούν τη φόρμουλα των Soulslike ως προς την προσέγγισή του. Το Elden Ring δικαίως πήρε το μεγάλο βραβείο στα φετινά The Game Awards, καθώς αποτελεί παιχνίδι-ορόσημο που θα φέρνω ως (καλό) παράδειγμα σε πολλές συζητήσεις για πολλά ακόμη χρόνια.

Sonic Frontiers
Απίστευτο κι όμως αληθινό – ένα από τα καλύτερα παιχνίδια της χρονιάς (για εμένα) είναι ένα τρισδιάστατο Sonic. Φοβερά γραφικά και ανοιχτός κόσμος «τόσο-όσο», χωρίς να κουράζει και να μπουχτίζει. Οι κλασικοί μηχανισμοί του Sonic Frontiers δένουν τόσο όμορφα με τη μάχη και τα mini-games, συνθέτοντας έναν οργανικό ανοιχτό κόσμο που χαίρεσαι να εξερευνάς. Μαζί με φοβερή μουσική και καλογραμμένη ιστορία, είναι παιχνίδι που αξίζει μια θέση σε τέτοιες λίστες.



Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin
Δεν αγαπήθηκε τόσο από κριτικούς και κοινό, όμως το Stranger of Paradise ήταν μια αξιόλογη προσπάθεια που κράτησε το ενδιαφέρον μου για πολλές ώρες μετά τον τερματισμό. Αρχικά, αφηγήθηκε μια ωραία ιστορία που δίνει περισσότερο βάθος στο πρώτο παιχνίδι της σειράς, χωρίς να αναιρεί όσα βρήκε έτοιμα. Μαζί με καλοφτιαγμένο gameplay από την πάντοτε αξιόπιστη Team Ninja, ήταν ένας συνδυασμός που θεωρώ αξίζει λίγη περισσότερη προσοχή.

Okami HD
Το Okami είναι ένα έργο τέχνης που προσπαθώ να τερματίζω κάθε χρόνο, όμως ακόμη κι έτσι, δεν έχει καταφέρει να με κουράσει στο ελάχιστο και η ιστορία του συνεχίζει να με κάνει να γελάω και να κλαίω στις ίδιες και τις ίδιες στιγμές. Λίγα παιχνίδια, κατά την ταπεινή μου άποψη, μπορούν να σταθούν δίπλα στο Okami τόσο σε κάθε κομμάτι ξεχωριστά όσο και ως σύνολο. Ακόμη και 15 χρόνια μετά, παραμένει αγέραστο, ένα από τα καλύτερα παιχνίδια όλων των εποχών.

 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
1 ΣΧΟΛΙΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • Tormentor
    • Φοβερή gaming χρονιά, τρομεροί ΑΑΑ τίτλοι και indies. Μακάρι και η επόμενη να είναι τουλάχιστον αντάξια με, Zelda, Starfield, Baldur's Gate 3, Diablo IV στον φούρνο. Προσωπικά δεν θα με χαλούσε και καμία αποκάλυψη για τα επόμενα σχέδια της Νιντυ.
      Καλές Γιορτές σε όλους και πολλά μπράβο στην ομάδα του Enternity για τι εμπειρίες που μοιράστηκαν και αυτό τον χρόνο μαζί μας.

*