Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity
Διαγωνισμός Wolfenstein: Youngblood - Οι διαγωνισμοί με δώρα videogames συνεχίζονται στο Enternity και αυτή τη φορά χαρίζουμε 4 αντίτυπα του Wolfenstein: Youngblood για PS4 και Xbox One. >>

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Mortal Kombat 11 Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    NetherRealm Studios

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Warner Bros. Interactive

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Zegetron

  • PEGI

    18+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Μετά την closed beta που προηγήθηκε μόλις μερικές εβδομάδες της κυκλοφορίας του Mortal Kombat 11 έμειναν μερικές βάσιμες υποψίες ότι η νέα προσθήκη στη δημοφιλή και πολυετή fighting σειρά ίσως και να είναι ένα από τα δυνατότερα κομμάτια του franchise μέχρι και σήμερα. Το επίσημο launch του νέου τίτλου της NetherRealm Studios ήρθε παρέα με την επιβεβαίωση. Το Mortal Kombat δείχνει πιο στιβαρό από ποτέ, υποδέχεται με ανοιχτές αγκάλες τόσο τους έμπειρους, δίνοντας τους ακόμα περισσότερα απ’ ότι στο παρελθόν, όσο και τους νεότερους, στους οποίους δεν αργεί να αποδείξει ότι αποτελεί πολλά περισσότερα από ένα fatalities show και επαναπροσδιορίζει το χαρακτήρα του με τον πιο φρέσκο τρόπο. Ακριβώς αυτό που θα θέλαμε από το πολλοστό τέκνο μιας οικογένειας που έχει περάσει από πολλές φάσεις.



Τα tutorials είναι πιο πλούσια από ποτέ. Για να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι, λίγα videogames μπαίνουν στον κόπο να διδάξουν στον παίκτη κάθε μικρή λεπτομέρεια, τις πολυπλοκότητες τους. Το στούντιο έκανε εξαιρετική δουλειά στο να δημιουργήσει μικρά και σύντομα tasks για τις κινήσεις του κάθε χαρακτήρα, όπως και των combos του, της στρατηγικής του και των αμυνών του. Μέσα από τη διαδικασία των tutorials βλέπουμε πόσο καλά στέκεται το σύστημα μάχης του παιχνιδιού. Η NetherRealm έχει προσθέσει mode που δείχνει ακόμα και τα frames των κινήσεων των χαρακτήρων, δίνοντας στον παίκτη μεγάλο εύρος αντίληψης γύρω από το περιβάλλον της μάχης, εφοδιάζοντάς τον με σωστά αργό ρυθμό με την ικανότητα να κρίνει πώς θα πρέπει να ανταποκριθεί σε κάθε κατάσταση, δεδομένου ότι έχει επωφεληθεί από τη σωρεία πληροφοριών των ίδιων των tutorials. Μεγάλη προσοχή δίνεται στο νέο χαρακτηριστικό breakaway, το οποίο, αν εκτελεστεί σωστά, σπάει ένα κατά τα άλλα μεγάλο combo set από τον αντίπαλο, φέρνοντάς τον εξ απροόπτου, βάζοντας το μέχρι τότε «θύμα» ξανά στη μάχη, ίσως και σε πλεονεκτική θέση. Ιδανικότερο σενάριο -και σίγουρα εντυπωσιακό σαν αποτέλεσμα- είναι να βρεθεί ο παίκτης που δέχεται επίθεση στον αέρα, να εκτελέσει το breakaway, ο εχθρός του να ξοδέψει μια κίνηση χωρίς αντίκρισμα και να δεχτεί το χτύπημα από πίσω, αφού ο αντίπαλός του έχει κάνει roll πριν προλάβει να αντιδράσει.



Και αν η ύπαρξη των παραπάνω δεν είναι λόγος να αποφευχθεί το πάτημα όλων των πλήκτρων ταυτόχρονα για να γίνει οπωσδήποτε μια κάποια επίθεση για να βλάψει τον εχθρό πριν προλάβει να παίξει πρώτος -κάτι που καταδικάζεται αυτόματα χάρη στην προσέγγιση του παιχνιδιού με τα combos και τις άμυνες- τότε έχουμε δύο καλοδεχούμενες προσθήκες που ενισχύουν την ανάγκη για στοιχειώδη έστω τακτική. Η πρώτη ονομάζεται fatal blow. Όταν το HP του χαρακτήρα φτάσει σε αρκετά χαμηλό σημείο, ενεργοποιείται (για μια φορά ανά ματς και άρα θέλει προσοχή ως προς το αν θα χρησιμοποιηθεί στο πρώτο, δεύτερο ή τρίτο game ενός ματς) το εν λόγω χαρακτηριστικό που μοιάζει να είναι το μικρό αδερφάκι του Fatality. Ο παίκτης παρακολουθεί ένα ικανοποιητικό και gory cinematic, μετά το οποίο ο εχθρός του θα έχει στερηθεί ένα σημαντικό μερίδιο από το δικό του HP. Είναι η επίθεση-κλειδί, η οποία μπορεί να βάλει έναν παίκτη ξανά στο παιχνίδι, ενώ όταν το fatal blow είναι διαθέσιμο και στους δύο, κάτι που σημαίνει πως όποιος το ενεργοποιήσει τη σωστή στιγμή (όταν δεν μπορεί δηλαδή να αποφευχθεί), το ματς μετατρέπεται σε κάτι σαν sudden death. Η δεύτερη προσθήκη είναι τα krushing blows (ναι, σπάνε και κόκαλα και πλευρά, όλα σε τέλεια κοντινά πλάνα), τα οποία εκτελούνται αφότου έχουν πραγματοποιηθεί συγκεκριμένα «tasks» από τον εκάστοτε χαρακτήρα που χειρίζεται ο παίκτης. Σε αυτήν την περίπτωση, αυτός που θα υποστεί τη ζημιά θα δει το ένα τέταρτο της υπολειπόμενης ενέργειάς του να εξαφανίζεται.



Σίγουρα ακούγονται πολλά, είναι αλήθεια πως το Mortal Kombat 11 θέλει αρκετή τριβή από κάποιον που δεν έχει πάρει αρκετά λεπτομερή γεύση από το πως λειτουργούν τα πράγματα σε αυτόν τον κόσμο, όμως σε αυτό βοηθά και το variation system. Αυτήν τη φορά ο παίκτης μπορεί να επεξεργαστεί τους χαρακτήρες του ρόστερ και να τους προσαρμόσει εμφανισιακά όπως θέλει, αρκεί φυσικά να έχει ξεκλειδώσει όλα τα parts. Για κάθε χαρακτήρα υπάρχουν τρία slots, στα οποία ο παίκτης σχεδιάζει τρεις διαφορετικές επιλογές για να χρησιμοποιήσει στη μάχη, ανάλογα με την περίσταση που θα του τύχει. Είναι ένα χαρακτηριστικό που χρειαζόταν στο franchise, είναι κάτι που τραβάει περισσότερο την προσοχή και κάτι που απαιτεί θυσίες σε χρόνο από τον παίκτη, αφού για να συλλέξει parts θα χρειαστεί να τα ξεκλειδώσει αντιμετωπίζοντας πολλές, πολλές μάχες.



Το story mode του Mortal Kombat 11 είναι ο πιο γρήγορος τρόπος να πάρει κανείς μια ιδέα από τον κάθε χαρακτήρα. Αυτή είναι και η πρώτη φορά που βλέπουμε θηλυκό boss στη σειρά, που ακούει στο όνομα Kronika (Keeper of Time), την οποία υπακούει το Ark of Time, δίνοντάς της έτσι τη δυνατότητα να κάνει τον ίδιο το χρόνο παιχνιδάκι της, δημιουργώντας ή και καταστρέφοντας timelines. Η δυσκολία αυξάνεται πολύ αργά, όμως αν τα πράγματα ζορίσουν αρκετά υπάρχει πάντα η δυνατότητα αλλαγής της προς το ευκολότερο. Το… ζουμί όμως είναι το Towers Of Time. Ο παίκτης διαλέγει πύργο και αντιμετωπίζει διαφορετικό αριθμό εχθρών, αντιμετωπίζοντας διαφορετικού τύπου εμπόδια ταυτόχρονα (poison, φωτιά, διπλό damage κ.ά.) στα οποία έρχεται να βοηθήσει μια ποικιλία από consumables. Πριν το κάθε ματς υπάρχουν τρία slots για να φορτωθούν με διάφορα consumables που βοηθούν τον παίκτη με πολλούς τρόπους, όμως μερικά από αυτά απαιτούν τη χρήση περισσότερων του ενός slot (και πάλι θέμα στρατηγικής). Εδώ παρατηρείται μη ομαλή κατανομή δυσκολίας, ιδιαίτερα προς το σχεδόν ανυπόφορο (ξέρουμε ότι κάπου στον ορίζοντα έρχεται patch για αυτό) grind. Το mode Krypt είναι αυτό που δίνει μια πιο 3D ματιά στον κόσμο του Mortal Kombat, όπου ο παίκτης ξοδεύει game currency για να ανοίξει μπαούλα άλλοτε για χρήσιμο (μέχρι και fatalities) και άλλοτε για «συλλεκτικό» loot.



Το Mortal Kombat 11 ενδείκνυται σε όλους τους fans του fighting genre με ανοχή στην ωμή και ανατριχιαστική βία και το απεριόριστο αίμα, μια και αποτελεί το καλύτερο πόνημα μιας κλασικής σειράς του είδους που -δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε πως- μεγάλωσε μαζί με τα τέκνα μιας ολόκληρης γενιάς. Οι μάχες του κυλούν καλύτερα από ποτέ, η αρμονία στις κινήσεις των χαρακτήρων είναι υποδειγματική και, σαν να μην έφταναν αυτά (για τους περισσότερους δεν θα έφταναν), το multiplayer είναι απίστευτα φιλικό για τις πιο εντυπωσιακές μάχες που πραγματοποιήθηκαν ποτέ μεταξύ φίλων, είτε locally είτε μεταξύ αγνώστων online (όπως παρατηρήσαμε και από την beta, οι servers του παιχνιδιού λειτουργούν ανέλπιστα καλά). Σε κάθε περίπτωση, το νέο παιχνίδι της NetherRealm στέκεται σαν εμπειρία που δύσκολα θα απογοητεύσει. 
GOLD AWARD EDITOR’S CHOICE

9

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
ΘΕΤΙΚΑ
  • Εξαιρετικές μάχες, υπόδειγμα του είδους
  • Μεγάλη ποικιλία στο κομμάτι του customization
  • Άριστη εμπειρία online
  • Μεγάλο βάθος, στα όρια του όχι απλά fighting game
  • Σπάνια πλούσια tutorials
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Microtransactions για εισοδηματίες (κάτι που ελπίζουμε πως θα διορθωθεί)
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!