Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Editorial: Αντέχει άλλο πλήγμα η Ε3;

Όσοι ασχολούνται εντατικά με τα γεγονότα και τις εξελίξεις της βιομηχανίας γνωρίζουν ότι η Ε3 ήταν πάντα ο πυλώνας επικοινωνίας της βιομηχανίας. Όλες οι εταιρείες εκμεταλλεύονταν το γεγονός της πιο σημαντικής (όχι μεγαλύτερης) έκθεσης της αγοράς και ετοίμαζαν τις σχετικές παρουσιάσεις τους, τις ανακοινώσεις, τα περίπτερα και τα Press Conferences. Η πρόσφατη ανακοίνωση της ΕΑ περί…απουσίας από τον εκθεσιακό χώρο και τυπικά, αρχίζει να δημιουργεί για άλλη μια φορά προβλήματα στην ESA, αλλά και στον κλάδο γενικότερα. Ας ανατρέξουμε λιγάκι στο παρελθόν και σε μια ιστορία που συγκλόνισε το χώρο του gaming πριν από 10 χρόνια.

Ήταν 31 Ιουλίου του 2006 όταν άρχισαν από τα ξημερώματα να βγαίνουν φήμες ότι η έκθεση Ε3 της επόμενης χρονιάς (2007) θα ακυρωνόταν και μάλιστα ήταν ιδιαίτερα δυσοίωνο το κλίμα και για το event γενικότερα. Θυμάμαι το σοκ μου όταν διάβασα την είδηση και προσπαθούσα να τη γράψω στο site που εργαζόμουν εκείνη την περίοδο, χωρίς ωστόσο να μπορώ να αποκωδικοποιήσω το όλο παρασκήνιο και την πληροφορία που έβγαινε από τους εκπροσώπους της διοργανώτριας αρχής με το σταγονόμετρο. Η ουσία της ιστορίας είναι πως οι μεγάλες εταιρείες του χώρου αντέδρασαν έντονα στο υψηλό κόστος συμμετοχής στην έκθεση και δήλωσαν πως δεν θα ήθελαν να παραστούν το καλοκαίρι του 2007 στο Los Angeles.



H ESA εξέδωσε ένα δελτίο Τύπου αργότερα την ίδια μέρα, σημειώνοντας πως η έκθεση δεν ακυρώνεται, ωστόσο μετονομάζεται σε E3 Media and Business Summit, υπό την οποία ονομασία διοργανώθηκε τόσο το 2007, όσο και το 2008. Τυπικά, σκεφτείτε ότι οι δύο μεγάλες αίθουσες του εκθεσιακού χώρου ήταν άδειες και όλες οι εταιρείες που συμμετείχαν είχαν…στοιβαχτεί σε 500 τετραγωνικά ενός χώρου στο υπόγειο του κτιρίου. Εκεί (στις φυσιολογικές χρονιές) εκτίθενται τα παιχνίδια από μικρά studios και είναι δε τέτοιο το σημείο εντός του Convention Center που αν δεν το γνωρίζεις, δεν παίρνεις χαμπάρι ότι βρίσκεται κάποιος εκεί. Έχει μείνει μάλιστα στην ιστορία η ατάκα του Will Wright ότι «η πραγματική Ε3 έχει πεθάνει εδώ και χρόνια». Εκείνη τη χρονιά, μόλις 10 χιλιάδες επισκέπτες πέρασαν από το χώρο, ενώ ελάχιστες ήταν και οι ανακοινώσεις. Το 2008 η κατάσταση χειροτέρεψε, με τους επισκέπτες να πέφτουν στους 5.000! Το ευτύχημα είναι πως η βιομηχανία έχασε τελικά μόνο δύο χρονιές και έτσι το 2009 η Ε3 επέστρεψε στην παλιά της μορφή με μεγάλα περίπτερα, έντονη διαφήμιση και παρουσία από όλες τις εταιρείες του χώρου και τα κλασικά Press Conferences.

Το πως ερχόμαστε στο σήμερα αξίζει να μας προβληματίσει όλους. Εδώ και μερικά χρόνια, η Nintendo δεν διοργανώνει την κλασική συνέντευξη Τύπου (για άλλους λόγους βέβαια, που δεν σχετίζονται άμεσα με την ESA), ενώ κατά καιρούς τα τελευταία χρόνια μετράμε απουσίες και από πλευράς booths. Η ανακοίνωση της ΕΑ είναι ιδιαίτερα σημαντική, όχι γιατί δεν θα έχει απλά περίπτερο (ένα από τα μεγαλύτερα και πιο εντυπωσιακά της Ε3, παραδοσιακά), αλλά γιατί τυπικά θα διοργανώσει ξεχωριστό event μερικά μέτρα μακριά από το Los Angeles Convention Center. Τυπικά δηλαδή, η ΕΑ δηλώνει ξεκάθαρα πως δεν επιθυμεί να συμμετέχει στην Ε3 με τη σημερινή της μορφή και οι λόγοι προφανέστατα είναι και οικονομικοί (πέραν της επαφής που θέλει να έχει και με τον κόσμο που θα δει από κοντά τα games της σε έναν χώρο με πρόσβαση όχι αποκλειστικά για τα media).

To πρόβλημα της Ε3 είναι πως παραμένει η πιο σημαντική έκθεση για τη βιομηχανία, ωστόσο μιας και βλέπει ότι οι εταιρείες επιθυμούν να έρχονται οι gamers σε άμεση επαφή με τους τίτλους τους, θα πρέπει να αλλάξει φιλοσοφία, να προσαρμοστεί σε νέα δεδομένα. Και κυρίως να μην το κάνει αυτό εις βάρος των εταιρειών (τις οποίες προφανέστατα θα θέλει να χρεώσει έξτρα για τις παραπάνω μέρες ενός πιο εκτεταμένου event, π.χ. με μέρες ανοιχτές για το κοινό). Η Gamescom παραμένει σημαντική ως έκθεση για όλες τις εταιρείες, κυρίως γιατί απευθύνεται και σε media, αλλά και σε καταναλωτές. Και εδώ υπάρχουν άλλης φύσης προβλήματα (κυρίως ότι ασχολούνται με το όλο event τα τοπικά γραφεία κάθε εταιρείας και όχι τα κεντρικά) και είχαμε δυσάρεστες εξελίξεις, όπως η περσινή απουσία της Sony Press Conference και η μικρότερη σημασία που έδωσε η ιαπωνική εταιρεία στο event.

Το πρόβλημα όμως είναι ότι δεν έχει η βιομηχανία την άνεση να χάσει (ξανά) τόσο σημαντικό/ά event/s. Οι εταιρείες μπορούν να ζήσουν με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο χωρίς την ESA. Η ESA δεν θα έχει νόημα ύπαρξης χωρίς τις εταιρείες. Και η ωρολογιακή βόμβα βρίσκεται κάτω από τα πόδια όλων. Το θέμα είναι να προλάβουν να την απενεργοποιήσουν πριν το ρολόι δείξει μηδέν.

Reviews
Microsoft Universal Foldable Keyboard Review
Assassin’s Creed Chronicles: India Review
Samsung Gear S2 Review
Life is Strange Review

Αφιερώματα-Ειδικά Θέματα
Gaming κυκλοφορίες, Φεβρουάριος 2016
Οι πιο αναμενόμενες ταινίες του 2016

Previews
Tom Clancy's: The Division Closed Beta - Preview

Νέα
Φήμες για νέο VR headset από την Apple
Στις 21 Φεβρουαρίου η αποκάλυψη των Samsung Galaxy S7 και S7 Edge
Ημερομηνία για την παρουσίαση της Bethesda στην Ε3 2016
Κόντρα Ubisoft-ΕΑ για τη λέξη Ghost σε videogames
Περίπου 12 εκ. κονσόλες οι συνολικές πωλήσεις του Wii U
Επίσημα, το Apple Watch στην Ελλάδα
Το ελληνικό trailer της ταινίας Ratchet & Clank
Νέες λεπτομέρειες για My Nintendo, Miitomo
Το χρονοδιάγραμμα για τις ταινίες Fast and Furious 9 και 10
Hitman: Νέες πληροφορίες για beta και ιστορία
Και στην Ελλάδα το Uncharted 4 Limited Edition PS4 bundle
Ημερομηνία για τη νέα beta του Overwatch
Νέο live action trailer για το Far Cry Primal
Closed beta και story trailer για το Mirror’s Edge Catalyst
Πληροφορίες για το νέο Standard mode του Hearthstone
Ημερομηνία και επική Collector's Edition για το DOOM
Διαθέσιμο στο Steam το PES 2016 myClub
Launch trailer για το XCOM 2
Δείχνει ενδιαφέρον η SEGA για το Dreamcast 2 Project
Steam: Η “Χρονιά του Πιθήκου” φέρνει το πρώτο Lunar New Year sale
Δείτε νέο υλικό από το gameplay demo του Far Cry Primal

Blogs
Δεινή Σαύρα: Που πήγε η έμπνευση;
Γεύση από κεράσι: Γράμματα από το Shimane
Αφόρητοι: Χυδαίο - Kojima

Διαγωνισμός εβδομάδας
Διαγωνισμός PS Plus Cards and Games

YouTube
Samsung Gear S2 Review


Enternity Live 04/02/16


Gaming κυκλοφορίες, Φεβρουάριος 2016


Μέχρι την επόμενη εβδομάδα, may the Force be with you!


 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
1 ΣΧΟΛΙΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • lovesfool
    • Παρότι έχω εδώ και χρόνια γράψει για το τέλος της Ε3 και τον επικείμενο θάνατό της, τελευταία έχω αλλάξει εντελώς άποψη και γνώμη. Αντέχει και παρα-αντέχει και χωρίς EA η E3, όπως, φυσικά, αντέχει και παρα-αντέχει χωρίς E3 η EA.

      Ακόμα και οι δύο από τους τρεις, μη σου πω κι οι τρεις, platform holders να φύγουν, θεωρώ ότι πάλι αντέχει.

      Ότι η Ε3 είναι κάθε χρόνο και φτωχότερη, μικρότερη κι όλα τα σχετικά, δεν χωρά αμφιβολία. Το ότι το internet έχει αλλάξει τον τρόπο που επικοινωνούν οι εταιρίες με τους καταναλωτές, έχει αλλάξει το ρόλο των Μέσων σε αυτό το αλισβερίσι και γενικότερα όλο το γήπεδο, επίσης δεν χωρά αμφιβολία. Όμως, ακριβώς επειδή η βιομηχανία έχει μικρύνει σε τζίρο και εγκατεστημένη βάση, ακριβώς επειδή το internet έχει αλλάξει το γήπεδο, η Ε3 είναι πιο απαραίτητη από ποτέ.

      Κάπου, κάποια στιγμή θυμάμαι ότι το είχα υπερ-αναλύσει με ένα τιτανομέγιστο εκτενές σεντόνι μου, πριν ακόμα αρχίσω να τα αποκαλώ σεντόνια. Πρέπει να έχει περάσει πολύς καιρός.

      Δεν με διαβάζεις, Παύλο, δεν με διαβάζεις. Copy-paste ασάλιωτα τα ανεβάζεις τα σεντόνια που σου στέλνω και δεν τα διαβάζεις για να "μορφωθείς". Μάθε μπαλίτσα αγόρι μου!

*